Sabtu, 29 Januari 2011

Mahaguru58 telah menyerlah sifat hipokrit

Saya menulis artikel "Mahaguru58 terjebat permainan politik kotor blogger cybertropper?" kerana saya diberikan maklumat bahawa Mahaguru58 terbabit dalam beberapa siri pertemuan blogger diistilahkan sebagai pro kerajaan. Dalam perdebatan saya dengan pemberi maklumat tersebut saya cuba menjadi pembela kepada Mahaguru58 atas beberapa dasar. Antaranya Mahaguru58 terbabit dengan pertemuan blogger dengan beberapa pimpinan PAS di Selangor beberapa masa dahulu.

Saya sudah hilang fokus mengenai perkara ini. Tapi apabila isu M.C. terpapar di laman Mahaguru58 membuatkan saya mengimbau kembali perbincangan suatu masa dahulu. Akhirnya saya menulis artikel yang nampak macam saya dikecam hebat! atas beberapa hipotesis.

1. Saya dikecam oleh Mahaguru58, kerana nama pena blog ini adalah PolisPencen. Mahaguru58 dengan emosi menyerang polis dan pekerjaan polis. Terfikir saya kalau nama pena saya adalah Keladi nescaya semua spesis tumbuhan keladi dan seumpanya akan dikecam oleh Mahaguru58 boss blogger. Tolong rasional dalam hal ini. Awak tu boos satu geng blogger!

Saya pun pelik kenapa saya di kecam tetapi Mahaguru58 mengelak daripada berhujah dengan fakta dan maklumat berkaitan M.C. tersebut.

2. "Depressive Mood" penyakit yang disebut oleh Mahaguru58 sebenarnya hanya tercatat pada M.C. ke-3 sahaja. Dalam bahasa Melayu disebut sebagai "Mood depresif " atau bahasa Melayu betulnya ialah Suasana Kemurungan.

Tiada penyakit yang disebut sebagai  "Depressive Mood". Yang ada hanya Depressive, itu pun hanya pakar psikatari di Hospitak Besar sahaja yang membuat diagnosis tentang penyakit ini.

Harap Mahaguru58 buat research sedikit sebelum menulis.

3. Mengenai kawan u tu, sorry i tak minat nak tahu. Skip ajelah!

4. Solat Jumaat semalam, i dah istigfar, maybe i dapat idea untuk tulis perkara ini.

5. Bila saya tulis artikel kepada Mahaguru58 ini, dia kata saya baling batu sembunyi tangan. Dia tulis artikel kepada suami cikgu Normala semuanya dianggap betul, tak baling batu!!

Saya nak tanya, kena jawab sebab u gentleman, ada gambar ada telefon, canggih pula tu!! U pun bukan jenis baling batu!!

U dah tanya ke si suami Cikgu Normala, M.C. yang dikeluarkan itu adalah M.C. betul atau bukan? Tolong jangan salah faham, suami Cikgu Normala memang ada cuti (M.C.) tapai adakah M.C. yang dipaparkan itu adalah benar-benar M.C. suami cikgu Normala!

.......

Part II

M.C. pertama cuti selama 2 hari daripada klinik swasta iaitu pada 6-7 Jan 2011. M.C. Kedua pul daripada klinik Kerajaan 10 - 23 Jan 2011.

Tarikh perisytiharan calon adalah pada 16 Jan 2011. Ini bermakna suami Cikgu Normala tidak guna M.C. itu semata-mata untuk berkempen. Tak tahulah Mahagur58 ada gambar suami Normala ini berkempen sebelum tarikh penamaan calon!

Itu satu hal. Saya masih seperti hujah saya sebelum ini bahawa M.C. itu sebenarnya tidak benar mengikut prosedur perubatan setakat saya tahu. Tak tahulah mungkin Mahaguru58 dapat maklumat baru berkenaan M.C. ini!

.......

Part III

Mungkin pengunjung nak tahu apa sebenarnya yang saya berhujah dengan pemberi maklumat tentang Mahaguru58? Saya tak akan detailkan perbincangan itu, sekadar memberitahu  artikel saya adalah untuk menyerlah sifat sebenar Mahaguru58.

Saya ambil petikan komen pembaca bernama pena katilempuk;


"saya minta kepada songkok putih dan PWM supaya berhati2 dengan MAHAGURU58 ini. Beliau adalah seseorang yang cuma kelihatan warak dalam penulisan tetapi sifat opportunist ke-arah duniawi. Oleh itu sifat pro-UMNO memang tidak dapat dipisahkan dengan manusia ini. RAMAI YANG TERPEDAYA dengan manusia lidah bercabang ini. SEBAB ITULAH SAYA SUDAHPUN BINA SEBUAH THREAD agar link kepada blog beliau di-remove. tujuan thread itu adalah utk menyebarkan bahawa PENULISAN BELIAU BERSIFAT TIKAM dari BELAKANG dan beliau cuma menggunakan keagaaam utk menutupi tujuan beliau yang jahat."

Nama pena scazi;
Boleh tahan jugak kebodohan Mahaguru58! Sepatutnya dia lebih menjawab dan mempertikaikan kebenaran MC tersebut, bukannya menambah serbuk perisa untuk terus memfitnah cikgu ma'rof....



Oiit...buang la pangkat 'mahaguru' tuh...buat malu kaum guru aje! Tak pun gantikan jadi 'mahafitnah' takpun 'mahapenipu'!

Komen-komen ini adalah komen yang boleh dianggap liar tanpa bukti. Tapi jika anda baca komen Mahaguru58 pula anda akan bertukar anggapan bahawa komen itu sebenarnya bukan liar!!
Mahaguru58 membuat komen;

Oh..kami digelar Barua UMNO? Tapi u all yang jenis baling batu sembunyi tangan tu Barua DAP dan 2 Alam tu siapa nak sergah?



Hello brader! Nak kata apa apa dedah diri le, kalau tidak gi je join jenis u all kat blkg HQ PAS! Dasar Barua DAP! Sembang deraih tapi bacul tahap no class!

Saya masih mengganggap bahawa M.C. itu tidak benar dari segi prosedur perubatan dengan hujah yang saya nyatakan. Saya juga faham bahawa memang suami cikgu Normala ada mendapat M.C. sebelum lagi penamaan calon dibuat dan M.C. itu bukan bertujuan berkempen memang kerana dia ada sedikit gangguan akibat tekanan daripada pihak tertentu. Yang unit pegawai perubatan akan huraikan secara profesional.

Saya juga menggaggap bahawa Mahaguru58 adalah antara mereka yang terbabit untuk mengaibkan calon Pakatan Rakyat yang diperstujui bagi membendung kebiadapan kerajaan yang memerintah sekarang. Secara langsung atau tidak langsung Mahaguru58 adalah satu daripada mereka yang mempergunakan pengaruh untuk menjatuh dan mengaibkan calon PR.

Akhir sekali oleh kerana u gentleman, i tanya u sekali lagi. U terbabit tak dengan perjumpaan blogger pro kerajaan yang dikenali blogger mesra kerajaan. I tanya secara umum ni.. bukan baling batu!

6 ulasan:

  1. emmm..mahaguru nie mmg dari dlu aku meluat tgk dia...

    BalasPadam
  2. hakikatnya MC itu betul, tidak seperti telahan sedara yang kata MC itu palsu

    mengaku la

    BalasPadam
  3. Dia ni angkat bakul masuk sendiri ke? Siapa bagi dia title mahaguru ni?

    BalasPadam
  4. Kalau MC tu palsu, dah lama isu memalsukan MC jadi gegakgempita di Tenang. Klinik atau hospitalnya boleh dikesan. Doktor beri MC boleh didedah.
    Isunya ramai lagi pemimpin Umno yang ponteng, guna MC palsu, cuti tanpa rekod sewaktu musim pilihanraya berlaku. Baik PRK mahupun PRU. Ini orang Umno tak bising.
    Lepas ini, puak2 PR akan bongkar biar mereka senak perut nak turun padang kempen BN. Pastikan PRK Merlimau nanti, cek seorang sorang guru yang kempen di pihak Umno-BN. Adakah mereka ponteng, cuti tanpa rekod, MC atau cuti tanpa gaji?

    BalasPadam
  5. aku kenai sangat dengan mahaguru ni..dia rakan setugas aku dulu..pernah melarikan anak dara orang..bukan fitnah,aku kenai dia ni..

    BalasPadam
  6. http://mahaguru58tipu.blogspot.com

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...