Jumaat, 28 Januari 2011

Mahaguru58 terjebat permainan politik kotor blogger cybertropper?

Pilihan raya kecil di Tenang, memang kucar sedikit, apabila Pakatan Rakyat nampak begitu meriah menguasai keadaan dan situasi. Walaupun Johor adalah kubu kuat UMNO suasana PRK ini sedikit sebanyak telah mengubah pandangan harian masyarakat 'karat UMNO' ini.

Memang sukar untuk memangi PRK apatah lagi berada dalam situasi tempat 'tanah tumpah' kelahiran UMNO. Kesungguhan PAS, kesungguhan calon PAS cikgu Mala sangat besara. Apatah lagi digabungan dengan rakan Pakatan makin erat iaitu DAP selain daripada PKR sendiri.

Cikgu Mala bukan sahaja mendapat sokongan padu daripada masyarakat tapi suaminya adalah pengerak utama kepada kekuatan ini. "Mahram" dalam erti sebenar.

Saya membaca satu artikel daripada Mahaguru58 bertajuk  N5 Tenang By-Election ~ Guess who's on MC at the taxpayer's expense and yet out campaigning?

Saya hairan bagaimana seorang yang begitu bagus dalam penulisan dan analisis boleh terjebak dengan peneyebaran maklaumat tidak benar yang sudah pasti menjadi penyeber dusta.

Cybertropper UMNO dikalangan blogger telah diberikan sumbangan dan pembiayaan khusus dalam usaha menjatuhkan musuh dan lawan. Dulu usaha ini tidak terancang tetapi sekarang mereka telah mendapat didikan khusus di bawah pemantau khas. Mereka di ajar untuk bertindak dan mereka juga dilindungi bagi mengelakkan tindakan diambil jika maklumat tersebut boleh memudaratkan.

Saya rasa tidak perlu saya panjang pasal cybertropper ini.

Mahaguru58 memberikan fokus tentang M.C. suami calon PAS N06 Normala Sudirman, iaitu Ma'aruf Abd Muatalib selama 21 hari.

Paparan M.C. yang di tujukkan dalam blog Malaguru58 yang dipetik daripada bloger cybertropper UMNO ialah;


M.C. dua hari daripada Pusat Perubatan Keluarga boleh dipertikaikan kerana tidak menyatakan sakit suami Cikgu Mala. Ini menunjukkan M.C. ini adalah rekaan.


Sijil Cuti Sakit (M.C.)  yang dikatakan dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra, Segamat ini juga melucukan. Penipuan yang jelas dan tidak mudah diperdaya oleh orang awan sekalipun.

Bagaimana cuti 14 hari dikeluarkan oleh sebuah klinik sahaja, tanpa merujuk kepada Hospital? Sepatutnya sakit yang melibat bilangan hari yang lebih perlu dirujuk ke Hsopital.

Kedua, dalam M.C. ini tidak dinyatakan sama sekali sakitnya. Sepatutnya M.C. mestilah jelas menyatakan apa jenis penyakit yang dihidapi apatah lagi melibatkan bilangan hari yang lebih.


Sijil Cuti Sakit (M.C.) yang ketiga ini paling melucukan, kerana tulisannya berlainan dengan M.C. yang kedua tetapi tandatangan pada Dr yang sama.

Kemudian M.C. dikeluarkan pada Klinik yang sama sedangkan doktor tidak pun merujuk penyakit yang dihadapi ke Hospital. Adakah tindakan ini benar?

Pada M.C. ketiga ini terdapat diagnosis penyekit yang sebenarnya tidak layak dibuat oleh pegaai perubatan yang berada di Klinik. Yang layak hanyalah Hospital sahaja.

Saya berpendapat semua ini adalah konspirasi yang cuba mengaibkan suami calon PAS N05 Tenang, cikgu Normala Sudirman.

Satu perkara yang perlu juga diambil kira dalam hal ini, adalah pengetua SMK Tenang Stesen sekolah suami cikgu Normala begitu mudah membenarkan M.C. tanpa sebarang pertikaian? Ini saya ambil kira begitu hebat cybertropper blogger UMNO yang menjadi rujukan blogger Mahaguru58 boleh menyelip masuk mengambil semua M.C berkenaan.

Tapi saya lebih berpendapat.

M.C.-M.C. ini adalah konspirasi yang jahat untuk memburukkan suami cikgu Normala Sudirman, Ma'aruf Abd Muatalib. Diagnosis yang dibuat pada M.C. ketiga menjukkan murung adalah bersifat untuk mengaib dan menjatuhkan martabat suami calon dan calon PAS sendiri.

Kata-kata Mahaguru58 pada akhir penulisannya dipetik;

Hope they don't teach their students this special art of going on fraudulent medical leave!
This is just so disheartening! I'm truly disappointed!

Saya berpendapat, sepatutnya kata-kata ini dipulangkan kepada Mahaguru58, jangan kita mengajar masyarakat menjadi penerima dusta dan fitnah membuta tuli. Saya juga kecewa dengan Mahaguru58 begitu mudah diperdaya oleh perkara yang kecil sebegini.

20 ulasan:

  1. kelakar la lu bro... jangan dok pusing le... tu laki mala dok mengekor je bina dia. cuti apa tu patutnya laki dia le yang jawab... pusing ... pusing

    BalasPadam
  2. cuti tanpa gaji.
    engkau tahu ke peraturan am kerajaan

    BalasPadam
  3. Tuan polis pencen, kalau setakat alasan "membantu isteri yg bakal menjadi wakil rakyat berkempen" untuk mengambil cuti tanpa gaji... insyaallah tak lulus cuti tu. Kalau dah macam2 alsan untuk bercuti tanpa gaji... still menipu namanya. adakah Islam mengajar untuk menipu? kita ni parti yg mengutamakan Islam.

    BalasPadam
  4. Peraturan Am kerajaan perlu difahami. Cuti tanpa gaji untuk setahun boleh diperolehi hanya meletakkan alasa "peribadi" sahaja.

    Misalnya anda nak cuti 3 bulan, anda boleh memohon cuti 3 bulan. Jika cuti itu lulus. Anda selesai kerja anda dan anda nak musuk semula sebelum 3 bulan anda boleh datang kerja.

    Rasanya cuti tak lulus itu sekadar persepsi bagi mereka yang tak opernah bertanya.

    Saya ada pengalaman cuti panjang dengan alasan 'perubadi sahaja' pada ruang sebab cuti.

    BalasPadam
  5. adeh pak polisi

    1. sebagai bekas polis, takkan tak tau perintah am ?

    2. normala dah mengaku sendiri surat MC tu benar ( http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2011/1/28/mstar_berita/20110128151834&sec=mstar_berita )

    jangan sampai dendam menutup kebathilan ..

    BalasPadam
  6. polis pencen layan mahaguru58 pasai apa, dia dah lama dah jadi barua umno. cakapm tak serupa bikin, berlagak aje. tip top kepala hotak

    BalasPadam
  7. Kenapa tak pencen je terussssssss.........

    Kan dah kena belasah dengan mahaguru. Nak take on mahaguru kononnye.... apa yg polispencen ada nak lawan mahaguru? Pistol mainan?

    Muka pun tak berani tunjuk! Choihhhhhhh!!!

    Pegi main pelior sambil garu telor le pencen oiiii! Sekurang2nye ada benda nak di tunjukkan nantii!

    BalasPadam
  8. salam,

    tak mengapalah tuan polis pencen, jangan layan sangat mereka ini, selagi ada kekuatan kebenaran mesti ditegakkan, nobody's perfect,mesti si suami ada alasan kenapa dia mahu ambil kesempatan mahu menemaninya cikgu mala ke sana sini agar aib tidak tersebar meluas jangan jadi suami dayus yang tidak hiraukan bini sampai balik malam pun kisah... walaubagaimanapun percayalah fitnah adalah dosa amat besar jadi kita kena hati2lah bila menulis jangan biarkan tuduhan tersebut diterima tanpa bukti yang kukuh, hanya allah sahaja yang mengetahui..sebenarnya kebanyakan tulisan2 diblog oleh blogger2 terbabit tidak lebih kepada permainan 'boomerang', pusing kat mana2 pun akan singgah balik kat tuan empunya badan..sekian

    wassalam

    BalasPadam
  9. kalau nak menemani isteri berkempen ke amenda ke, ambillah cuti tanpa gaji! ni ambil MC ape ke jadah nye! menipu tu! haram! nama aje daripada parti islam. buat malu saja.

    BalasPadam
  10. kalau benar ingin menutup aib isteri satu niat yg baik tp kalau dah ambil jalan yg salah....salah la jadinya...Islam menegaskan matlamat tidak menghalal cara....sedarkah wahai polis pencen, Cybertropper PAS/PKR lg dasyat permainan fitnahnya...Cybertropper UMNO (actually bukan UMNO pun tp bebas MESRA KERAJAAN) sertakan bukti dan fakta lengkap bila mengemukakan sesuatu isu....

    BalasPadam
  11. saya setuju tapi sebenarnya penyakit berbagai2 jenis tak semestinya sampai menyebabkan orang tu duduk terbaring kat katil saja, penyakit boleh disebabkan fisikal atau mental, kalau kita tengok muka si suami tu kan ada sikit depressive/murung senyum pun macam buat2 saja kat publik tak macam cikgu mala senyum ikhlas nampak gigi(sangka baik), tak apala kalau dia cuti itu hak dia nak claim duit ke tak nak orang lain pun buat benda sama, mungkin dalam masa yang sama tengah ambil ubat, kadang2 ubat pun memerlukan jangka masa untuk memberi tindakbalas yang positif, so mungkin kebetulan masa cikgu mala berkempen dia terpaksa ambil cuti sakit(again sangka baik), kalau kita ikut konteks negara lain di luar malaysia diorg pun boleh cuti tapi gaji tetap jalan juga sampai tipu sakit pun ada sampai boleh claim dari jabatan kebajikan lagi so dapat dua dalam satu gaji dan elaun dari jab kebajikan, benda macam ni nak jadi isu, isu2 besar yang lain tak kisah ke? kerajaan ambil duit rakyat tak kisah ke? rumah allah kena roboh tak kisah ke? kalau isu azan boleh dijadikan isu oleh non muslim kita pulak melolong2 marahkan depa kita selalu pergi ke solat jamaah kat masjid setiap kali azan dilaungkan? kroni2 yang kaut keuntungan tak kisah ke? harga barang2 makin naik tak kisah ke? bukan kita sorang yang bayar tax ramai lagi ingat semua tu umno punya ke? memang betul kita buat kena ikhlas kerana allah tapi kalau dia buat salah ambil cuti etc atau sebab2 lain maka jawablah kat akhirat nanti...

    BalasPadam
  12. Oh..kami digelar Barua UMNO? Tapi u all yang jenis baling batu sembunyi tangan tu Barua DAP dan 2 Alam tu siapa nak sergah?

    Hello brader! Nak kata apa apa dedah diri le, kalau tidak gi je join jenis u all kat blkg HQ PAS! Dasar Barua DAP! Sembang deraih tapi bacul tahap no class!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Look hard at yourself in the mirror before pointing a finger at others, barua.

      Padam
  13. Jawab sajelah dan berhujah dgn Polis Pencen, bukan duk asyik; "dedahlah diri anda, dedahlah diri anda..."

    Kalau tak de point nak balas, jangan duk merapu! Memang patut pun kena tuduh barua umno! Padan muka...Orang siasat dulu kalau sumber itu dari umno...ini tibai terus! Memang barua umno pun!

    Ops, mungkin M58 hanya berjuang nak kenal muka orang je kut...

    BalasPadam
  14. Hahahaha...puak puak PAS takdak teloq nak bersemuka dgn mahaguru58!!! kantoi! konfem semua pondan tua nak mampusssss! barua DAP sunggoh!!!

    BalasPadam
  15. mahaguru58 tukarjenama mahagaru celaka mca dan mic, pergi belakang main dgn pelacur, harap muka je berjambang, akal tak ada, hebat sangatle muka hang mcm pencacai, dedah diri, kasihan mahagaru celaka dan mamai, muka dia yang tak sudah jadi barua dikenali sebagai barua kasihan aku tengok. pergi mampus dengan pondan belakang mati, kasihan mahagaru58 suka main pondan rupanya. sebab tu bangang sangat

    BalasPadam
  16. MAHAGURU58 berkata...

    Oh..kami digelar Barua UMNO? Tapi u all yang jenis baling batu sembunyi tangan tu Barua DAP dan 2 Alam tu siapa nak sergah?

    Hello brader! Nak kata apa apa dedah diri le, kalau tidak gi je join jenis u all kat blkg HQ PAS! Dasar Barua DAP! Sembang deraih tapi bacul tahap no class!
    2011 Januari 28 21:38


    Sorry but the worst shit can come out from mouth, then people call it shitty mouth. Mahaguru I respect everybody, but show us your ke Mahaguruan... I want to c it... not shitty words...

    BalasPadam
  17. salam,

    previously i HAD such a high respect for this guy called mahaguru(i know his real name is), but at this moment not anymore..its nil!!!...semakin hari semakin menjadi2, bukan semua artikel saya boleh terima saya selalu juga jenguk2 ke laman beliau itupun paling kurang sekali seminggu tapi sejak akhir2 ini entah lah mood saya makin kurang, dari membaca artikel yang mungkin(hanya allah saja yang maha mengetahui) menambah dosa baik saya tinggalkan saja lagi baik singgah ke blog2 yang lain yang lagi berfaedah untuk umat islam sejagat...

    ini first time saya singgah ke blog polis pencen(keep it up walau ada cacat kita tegur mana yang patut), yang membuat saya terkejut bila komen yang baik(tanpa provokasi) dari polis pencen di laman blog mahagururu58 dibalasnya dengan kata2 yang pedas, sejak dari situlah saya dah makin masak dengan karenah beliau (untuk pengetahuan saya dah lebih 2 tahun mengikuti blog beliau so anda semua boleh buat kesimpulan sendiri macamana character dan personality beliau dari analisa tulisan artikel beliau saya tak nak pergi jauh dari situ sebab saya masih lagi sangka baik dengan beliau )

    kenapa mahu cabar mencabar suruh dedahkan identiti bila kita tak ngam dengan mereka? sampai boleh menghina lagi kerjaya kepolisian apakah arti semua ini??? NONSENSE!!! bila 'wavelength" tak sama maka kita senang saja menghambur perkataan kasar sedangkan kita ada adab tatasusila masing2 bukannya mahu bergaduh cuma mahu berbincang isu2 tersebut(lepas ni saya pulak akan dihentam oleh mahaguru bila saya komen begini entahlah wallahuaalam)

    walau bagaimana pun saya tak nafikan beliau seorg yang bagus sebagai seorg muslim pendakwah(saya sangka baik) tapi kadang2 bila seseorg itu terlalu percaya dia ada bahan bukti kukuh maka bukti2 lain tidak dihiraukan...saya selalu berpegang kepada prinsip: 'there are 2 sides to each and every story' so janganlah disebabkan percaya sangat maka argumen org lain tak diterima, bagi saya kalau boleh saya nak tanya sendiri suami mala tersebut(tapi saya masih lagi bersangka baik dalam hal ini) so saya anggap serangan peribadi tidak boleh diterima langsung , katakanlah kemenangan umno nanti disebabkan serangan peribadi ke atas suami mala maka saya beranggapan ianya suatu yang tidak munasabah bagi masyarakat begitu senang mempercayai isu2 yang mungkin direka2 sedangkan isu barang naik dan lain yang sungguh JELAS kat depan mata kita tak nampak, itu sesuatu yang amat menyedihkan bagi masyarakat melayu islam... entahlah

    wasslam

    pemerhati dari jauh(p/s untuk pengetahuan polis pencen ini komen ke 3 saya..ada hamba allah yang tak bernama juga komen di situ tapi saya punya komen kedua dibawahnya perlukan saya dedahkan identiti saya pada mahaguru??? )

    BalasPadam
  18. "Mahagurau58" ni memang barua UMNO pun.

    BalasPadam
  19. http://mahaguru58tipu.blogspot.com

    mamak kerala ni dah habis modal nak attack org politik ... dia attack org lain pulak ....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...